CINQUÉ DIMARTS: PARLEM DE LA FAMÍLIA

 

 · La Mort

· La por 
· La Vellesa 
 · La Cobdicia 
 · El Matrimoni 
· La Familia
· La Societat  
· El Perdo
· Una Vida amb Sentit


»La veritat és que la gent de hui no té fonaments, no té una base
segura, si no és la família. M'ha quedat molt clar des que estic
malalt. Si no tens el suport, l'amor, l'afecte i la dedicació que t'ofereix
una família, no tens gran cosa. L'amor té una importància
suprema. Com va dir el nostre gran poeta Auden, «estimeu-vos els uns als altres
o perireu».


I jo et llance una pregunta:

- Li dones la importància que mereix la teua família, els dius el que sents a cadascun, t'acomiades amb un bes, o tens molta pressa que ni un adios et dona temps a dir cada vegada que ixes de la teua casa?

Jo per desgràcia no ho vaig fer amb el meu avi, no li vaig dir tot el que m'haguera agradat dir-li, tinc moltes coses guardades que no li vaig dir, com per exemple un miserable et vull, o un bes, o donar-li les gràcies per tot el que hi ha fet per mi, i em arrepentisc molt.

Si he de donar un consell el meu seria, mai dones per entés res, vaig donar tot el que sents a la teua família, t'abelleix fer-li una abraçada o un bes dona el, no tingues pressa a anar-te amb els amics si aquestes en un dia de família, després no tindràs aquests dies i els voldràs tindre i només et quedara una memòria, un record, un vídeo o una foto.

»
Això és part del que és una família, no és només amor, sinó també fer
saber als altres que hi ha algú que està vetlant per ells. És el que jo
tirava tant en falta quan va morir la meua mare, la qual cosa jo dic «la seguretat
espiritual» d'un: saber que la teua família serà allí, vetlant per tu. Res en el
món et donarà això. Ni els diners. Ni la fama».


 

Comentarios

Entradas populares